هنرستان هنر و رسانه غیردولتی | پسرانه | اسلامی-تخصصی

معاونت آموزش ، پژوهش و تولید

آزمونهای تخصصی تشریحی:

برگزاری آزمونهای منظم و مقطعی باعث رشد منظم و یکنواخت میزان سطح آموزشی دانش آموزان می گردد؛ به همین منظور و در راستای جلوگیری از عادت کردن دانش آموزان به روش مطالعه شب امتحانی هنرستان اسلامی ماهر با بهره گیری از کادر آموزشی مجرب و پرسابقه اما جوان خود مصمم است ضمن برگزاری آزمونهای منظم تخصصی و تشریحی وضعیت علمی و آموزشی و میزان دقیق فهم درسی دانش آموزان را به صورت مستمر مورد بررسی قراردهد.به منظور بررسی تمام سرفصل های دروس در هر پایه این آزمونها به گونه ای برنامه ریزی گردیده است که در هر دوماه تمامی محتوای دروس تدریس شده آزمون گرفته شود.

اهداف:

  • ارزشیابی تدریجی منطبق بر اصل آموزش تدریجی
  • بررسی وضعیت ماهانه دانش آموزان به صورت منظم و ارائه ی مشاورات در صورت لزوم
  • اطلاع ماهیانه ی اولیا از وضعیت آموزشی دانش آموزان
  • بررسی میزان پیشرفت دبیران و بررسی میزان کمیت و کیفیت عملکرد ایشان
  • ارائه ی کارنامه ی ماهانه به صورت منظم

  آزمون های هماهنگ تستی:

مقایسه دانش آموزان با سایر رقبا در مدارس دیگر از دغدغه های همیشگی اولیا و کادر مدرسه می باشد. آزمونهای کانون فرهنگی آموزش (قلمچی) که تنها برگزار کننده آزمونهای تخصصی تستی در هنرستان و رشته گرافیک و ... می باشد با آزمونهای استاندارد تا حدودی این نیاز را مرتفع نموده است.هنرستان اسلامی ماهر به همین منظور و در راستای تقویت دانش توان تست زنی دانش اموزان به صورت مقطعی در آزمونهای این موسسه شرکت نموده و ضمن تاثیر نتیجه این آزمونها در نمره مستمر میزان تسلط دانش آموزان را ارزیابی می نماید.

اهداف:

  • ارزیابی دانش آموزان با رقبا در هنرستان های کل کشور؛
  • آشنایی دانش آموزان با تست زنی؛
  • آمادگی برای شرکت در کنکور سراسری و کاردانی؛
  • مقایسه ی وضعیت آموزشی با سایر هنرستان ها؛

 جلسه ی آموزش خانواده:

مشکلات علمی، آموزشی و اخلاقی، رفتاری دانش آموزان در دوران متوسطه و در گروه سنی نوجوانان نیاز به بررسی های دقیق و ارائه ی مشاورات تخصصی دارد.به همین منظور و در راستای رشد معلومات اولیا و ارائه ی راهکار به ایشان یک جلسه در طول ترم اول برگزار گردید که در ترم دوم تحصیلی نیز به مرور ادامه خواهد داشت.از مواردی که در این جلسه بیان گردید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اهداف:

  • نوجوانان و دغدغه های نوجوانی
  • راهکارهای مبارزه با بی نظمی فکری  ورفتاری
  • اعلام برنامه های فرهنگی و علمی آموزشی پیش رو
  • تعریف واقعی از موفقیت و معرفی موفقیت هایی از جنس هنرستان

 

اردوی درسی:

هفته ی پایانی نیمسال اول و نزدیکی امتحانات ترم اول تحصیلی کادر آموزشی هنرستان را برآن داشت تا برای برگزاری اردوی درسی اقدام نمایند.تا ضمن رفع مشکلات درسی دانش آموزان ضعیف فرصتی برای کسب مهارتهای مطالعاتی پیدا کنند.آشنایی با کار گروهی و انجام پروژه های درسی مرتبط به صورت گروهی از ثمرات این اردوی درسی بود.در طول این اردو بالغ بر 16 ساعت مطالعه مفید انجام شد و بعد از هر ساعت درسی سرگروههای درسی اقدام به برگزاری امتحان از محتوای همان ساعت درسی می نمودند.در پایان اردو درسی یک روز و نیمه ی خاتم آزمون جبرانی کلی از تمامی دروسی که در اردو مطالعه شد برگزار گردید.

اهداف:

  • آمادگی برای آزمون های ترم اول تحصیلی؛
  • آشنایی بیشتر با دانش آموزان و نقاط ضعف و قوت ایشان؛
  • ارائه شیوه های صحیح مطالعه؛

برگه ی پیگیری درسی:

برگه پیگیری درسی از ابتدای آذر ماه به صورت هفتگی تحویل دانش آموزان گردید.حداقل اهدافی که برای این نمون برگ تعیین گردیده شامل مواردی اعم از پیگیری میزان مطالعه ی روزانه ی دانش آموزان و بررسی وضعیت مطالعاتی ایشان در منزل و ... می باشد که با توجه به لزوم این موضوع در ترم دوم سال تحصیلی نیز مفصلا پیگیری خواهد شد.

اهداف:

  • بررسی وضعیت آموزشی دانش آموزان به صورت روزانه؛
  • همکاری سازنده با اولیا دانش آموزان؛
  • ارائه ی نکات مطالعاتی و آموزشی برای بالا بردن بازدهی مطالعاتی دانش آموزان در منزل؛

طرح امتیاز دهی هدفمند(تابلوی امتیاز آرمان ):

به منظور حذف فاصله ی بین تشویق و موعد تشویق تابلوی تشویق و امتیازدهی دانش آموزان تهیه و مشخصا با قوانین خاص در محل مشخص نصب گردید. طرح این تابلو که در مدارس دیگر قبلا اجرا گردیده اهدافی از قبیل مدیریت تشویق های دانش آموزان و ایجاد حس رقابت و ... در این طرح پیگیری می گردد.کلیات اجرای این طرح به صورتی است که تمام فعالیت های دانش آموزان بعد از بررسی و ارزش گذاری به صورت کلی در جدول ثبت و در پایان سال وضعیت هر یک از دانش آموزان مشخص می گردد.

اهداف:

  • کم کردن فاصله ی تشویق در کلاس و مدرسه؛
  • ایجاد رقابت سازنده بین دانش آموزان؛
  • مشاهده ی وضعیت آموزشی، پرورشی و پژوهشی دانش آموزان در یک نگاه؛

 

اطلاع رسانی نقص تکلیف به صورت پیامکی:

نرم افزار موبایلی و سایت همکلاسی وضعیت آموزشی و تحصیلی دانش آموزان را به طور کامل و بدون فوت وقت به اطلاع دانش آموزان می رساند.برای مثال در نیم سال اول بالغ بر 3000 پیامک برای اولیای دانش آموزان ارسال گردید که محتوای آنها شامل موارد انضباطی و آموزشی دانش آموزان می باشد.

اهداف:

  • اطلاع اولیا دانش آموزان از مشکلات آموزشی بدون فوت وقت
  • کم کردن آمار نقص تکلیف؛

 

جلسات دبیران:

با توجه به خاص بودن رشته دانش آموزان در هنرستان و روال تکمیلی دروس در بعد عملی و نظری لازم است دبیران به طور کامل در جریان روال های نمره دهی و شاخص های آموزش و پرورش قرارگیرند. فلذا برگزاری منظم این جلسات بهانه ایست برای نیل به اهداف زیر.

اهداف:

  • بررسی وضعیت دبیران در کلاس درس؛
  • به اشتراک گذاشتن تجربیات سازنده دبیران؛
  • تبیین مشکلات آموزشی و برنامه ریزی برای حل این موارد.

 

جلسات مشاوره خصوصی:

حساسیت سن دانش آموزان و لزوم آشنایی ایشان با مشکلات پیشرو باعث شد تا تیم آموزشی هنرستان با بهره گیری از تجربه ی تیم تربیتی و آموزشی هنرستان اقدام به ایجاد بستر های ارتباطی کنترل شده و ارائه ی مشاورات سازنده تربیتی و آموزشی نموده است.

اهداف:

  • ارائه ی راهکارهای آموزشی و تربیتی به دانش آموزان و اولیاء ایشان؛
  • آشنایی با وضعیت آموزشی و تربیتی دانش آموزان در منزل؛

 

کارنامه های منظم ماهانه 

  این مجموعه ی آموزشی به منظور ارائه ی گزارش منظم به اولیا و اطلاع از وضعیت آموزشی دبیران به صورت ماهانه نمرات تمام دروس را هم به صورت کارنامه های سنتی و کاغذی و هم به صورت موبایلی و اینترنتی در اختیار اولیا و دبیران قرار می دهد.

نظرات خوانندگان
تا کنون هیچ نظری درباره این مطلب ثبت نشده است
نظر جدید
نام*
ایمیل
نظر*

متن تصویر*
مشاهده لیست تمام مطالب...