دیباچه

preface

در سالهای اخیر رویکرد سیاسی به مسئله آموزش و امور تربیتی باعث شده روش‌های تربیتی درست در آموزش و پرورش تضعیف شده و عقاید التقاطی ترویج شود. با وجود تلاش‌های برخی از نهادهای سیاستگذار برای رفع نارسایی‌ها و مقابله با انحرافات هنوز آثار این  اشکالات در کلاس و درس و معلم به ویژه در عرصه‌های آموزشِ هنر و رسانه  دیده می‌‌‌شود.

در حالی که حرکت به سوی آینده‌ای روشن با هدف حفظ و نشر ارزشهای انقلاب اسلامی، به تربیت نسلی محتاج است که با زبان هنر، پاسدار این ارزشها باشد. از این رو، ضرورت دارد مجموعه‌هایی مصون از انحرافات فکری و اعتقادی با رویکرد آموزش تخصصی هنر به جوانان نسل جدید، ایجاد شود. متخصصان جوانی که بتوانند در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری و رسانه‌ای، خبره و صاحب سبک باشند. تلاش‌های صورت گرفته متاسفانه به دلایل مختلف، به ثمر نرسیده است. بی برنامگی، آموزش غیرعلمی و نداشتن اهداف جامع، از جمله دلایلی است که باعث شده دستمان هنوز در این عرصه خالی باشد. در حالی که کارشناسان آموزشی در تمام جهان، مهم‌ترین عامل پرورش را استمرار و پیوستگی در یک نظام هماهنگ و پیوسته و زیر نظر اساتید خبره و متعهد می‌دانند. سیر آموزشی منظم به پرورش نخبگانی منجر می‌شود که بالاترین تضمین برای پیشبرد مکتب فکری- فرهنگی و آینده‌ی هر کشوری هستند.

مقام معظم رهبری حضرت آیت‌‌‌الله خامنه‌ای مد ظله العالی هم به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند:

«باید هنر به عنوان رساترین زبان برای انتقال ایده‌های شریف مورد توجه باشد و تشویق هنرمندان متعهد جامعه و نیز پرورش هنرمند یک اقدام اساسی تلقی گردد.

مساله آموزش منسجم در حوزه‌ی هنر و نیاز به آن در جامعه ما، مورد تأیید و اهتمام تمام نهادهای سیاستگزار و مجری در این حوزه است. کارشناسان امر آموزش و پرورش در داخل کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش و دست اندرکاران تهیه و تدوین سند ملی برنامه‌‌‌‌ درسی و سند تحول در آموزش و پرورش، از جمله تأییدکنندگان این ضرورت هستند. ضرورتی که با تشکیل مجتمع‌های آموزشی تخصص‌محور برطرف می‌شود.تا در این مجموعه ها ،  تعلیم و تربیت بر اساس بنیادهای اسلامی و انقلابی صورت پذیرفته و به رشد و پرورش جوانانی متخصص و متعهد در حوزه هنر و رسانه بیانجامد.

با تصمیم تعدادی از فعالین حوزه آموزش و هنر ، نخستین مدرسه اسلامی هنر و رسانه (ماهر) با هدف تربیت انقلابی و آموزش تخصصی نیروها در عرصه هنر و رسانه، شکل گرفته است. و بنا دارد با تدوین نظام‌نامه اجرایی براساس ارزش‌های انقلاب شکوهمند اسلامی، در این زمینه به فعالیت مؤثر بپردازد.

هنرستان هنر و رسانه ، بیستم اردیبهشت سال ۹۴ هم‌زمان با ولادت امام جواد علیه السلام فعالیت خود را آغاز کرد.

امیدواریم به برکت این امام عزیز و خون شهدای اسلام بتوانیم تحت حمایت دلسوزان نظام، یکی از مسایل معطل مانده‌ی انقلاب را حل کنیم.

ان شاءالله

دسته‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *